21 aprilie 2020

Triunghiul de Foc- Nicoleta Tudor (recenzie)



Triunghiul de Foc
Nicoleta Tudor
Editura Librex
300 pagini

Este o carte placuta, aerisita. O lectura fluida, fara pretentii, usor de parcurs de catre oricine.
Avem elemente romantice, chiar si o scena mai fierbinte, dar predomina elementele de magie romaneasca: incantatii si ritualuri. 

Asa cum spuneam in video recenzie, cartea se deschide cu un cadru dacic, in care Zamolxe readuna 12 capetenii de razboinici si o capetenie ciobanilor carora le inmaneaza cate un obiect cu puteri magice. Razboinicii primesc cate un disc solar, ciobanul un pumnal- sabie.
Zamolxe  arunca asupra acestor obiecte un blestem prin care determina detinatorii lor sa nu reuneasca niciodata discurile si pumnalul, pentru ca detinatorul lor va fi inzestrat cu puteri foarte mari pe care nu le poate gestiona.

Nu va spun tot, decat ca... dupa cadul cu Zamolxe, autoarea ne readuce in vremurile actuale, catre familia Bradulescu, formata din femei, in mare parte, descendente ale unor familii de vrajitori. Unul dintre discurile solare se afla, evident, in posestia acestei familii.

Vreau sa va spun ca cele 12 capetenii de razboinici, avand in posesia lor cate unui disc solar, faceeau parte dintr-un mare cerc de familii inzestrate cu mari capacitiati metafizice.
Acestea, comunicau  prin intermediul unor globuri de cristal, in care, in timpul unor ceremonii, se aprindea un Triunghi de Foc. De aici si denumirea cartii despre care nu v-am spus in video.

Ei bine, va imaginati cum s-au scurs veacurile peste descendentii acelor  12 capetenii de razboinici! 
Ritualurile nu se mai tineau, obiectele magice au migrat de la o familie la alta, s-au comis crime pentru ele....
Dar, cercurile solare, aveau "puterea" intrinseca de a se reuni. Nu singure, ci sa se regaseasca prin intermediul posesorilor lor.

Va las pe voi sa vedeti cum s-au regasit unele personaje si ce legaturi s-au format intre ele!
Cert este ca regaisirea toata a discurilor se produce in urmatorul volum, care de abia a aparut ( despre care inca nu stiu sa va spun nimic ca nu l-am citit).
#RegasireaDiscurilorSolare




Oricum, cei care o cunoasteti pe autoare, prin cartile ei, ma refer ( si cred ca nu doar), cred ca ati observat familiaritatea care se degaja din tot ce o inconjoara. Gasim emanatia asta peste tot in roman: o familie "ciudata"  dar unita, intr-o casa in care toata lumea se simtea "acasa".
Este un detaliu pe care l-am regasit (o impresie degajata) in cele doua carti pe care i le-am citit. 
De fapt, am toate cartile Nicoletei, care asteapta sa fie descoperite (si povestite)!



Ce mi-a placut cel mai mult  (mie) au fost impletirile karmice: regasirile din alte vieti ale unor personaje. De abia astept sa vad ce personaje noi mai apar in Volumul 2, ce roluri joaca, cum se regasesc.
Am fost surprinsa sa descopar ocna de la Ocnele Mari ( la cativa km de Rm.Valcea- orasul meu)...

Putina neclaritate am avut referitor la cum a disparut unul din personaje, in schimb. Un calugar.  Este foarte posibil sa nu ma fi concentrat eu asupra argumentului, sincer. Dar este un detaliu care nu schimba cu nimic tot ce am spus.

Recomand Nicoleta Tudor si, asa cum spuneam in video, este una dintre autoarele mele favorite de la #Librex, alaturi de Raluca Butnariu.

Nicoleta Tudor se dovedeste o alegere sigura in materie de romane si #AventuriMisticeRomanesti. Daca va doriti o poveste lejera si frumoasa, stiti unde sa o gasiti!

Cartile Nicoletei se gasesc la Librex (clic pe link sa le vedeti)

Eu, dupa peripetii cu videoclipul, al carui sonor iar l-am dat prea tare (stiu)... va multumesc ca m-ati urmarit si de abia astept sa trec la #RegasireaDiscurilorSolare.
Va invit sa povestim impreuna!






Va multumesc din suflet!
Mai ales, tie, Nicoleta!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta este deosebit de importanta pentru mine. Iti multumesc!