15 noiembrie 2020

Cartea de Vraji - Costin Neata ( recenzie)


Recenzite direct din Goodreads:https://www.goodreads.com/book/show/48674871-cartea-de-vr-ji




Initial, am cumparat cartea pentru fetita mea (12 ani).
 Dar prima am fost eu care a citit-o, desi apartine genului YA.
 Eu mi-am luat partea de fantasy, sa zicem.

Este o poveste cu si despre adolescenti care-si descopera o natura total diferita de ceea ce ar putea insemna viata si preocuparile unui tanar elev in epoca noastra. (Nu va povesestesc ce este in carte.)

Povestea este draguta, fara a avea pretentia ca este o idee iesita din comun.
Dar pentru ca este scrisa de un autor tanar, si adolescent, apreciez mult stradania si preocuparea pentru tematica magiei.

Nu am avut de la bun inceput magistrale asteptari ( pentru ca, in mintea mea, un tanar nu are cum sa aprofundeze ca un adult subiecte controversate), dar cartea mi-a placut. Chiar m-a surpsins placut!

Se citeste usor, este editata si aranjata foarte aerisit pe pagini, dialogurile sunt "la obiectul scurt" sa zicem.
Aici, eu (ca adulta) preferam mai multe descrieri si detalii, dar, na! N-a fost rau nici asa. 
Ma gandesc ca este exact stilul nou al tinerilor de azi.

Ce mi-a placut mult, si asta ii da multe sanse de viitor scriitor cu acte in regula lui Costin Neata, este ca a stiut sa inchida actiunea. Pare ciudat sa o zic, dar am gasit multi autori maturi, care nu o fac. Pentru ca iti promit un volum secund cu toate ingredientele. Si, poate, nici acolo! In fine! Nu este reteta mea preferata.

Efectiv, in "Cartea de Vraji" autorul nu ne-a lasat "in plop" cu personajele. La final de carte (daca nu si de poveste), aveam o idee clara cine si pe unde se afla. Nu le-a pierdut pe drum.

Si... faptul ca a adaugat o prelungire in ultimul capitol, mi s-a parut interesant, pentru ca, cel putin, poate innoda un nou volum in continuarea acestuia. Poate l-a scris deja.

Eu ma bucur ca i-am citit cartea, ca am avut un mic episod, dragut, ca un film de duminica placut, despre vraji si vrajitori... 
Sper sa-i placa si fiicei mele, apoi.

Atat!

Este prima carte de la Editura UP.
Mai am cateva titluri in asteptare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta este deosebit de importanta pentru mine. Iti multumesc!