11 ianuarie 2020

Razboaiele Lumii Pamantene. Secta Asasinilor- Licia Troisi (recenzie)



Am citit-o acum mai bine de un an de zile. Şi încă o mai păstrez cu semnele colorate pe care le-aţi văzut în imagine.

Nu am făcut o recenzie, pentru că iniţial, am zis că nu e literatură românească, apoi... nu ştiu... pe atunci nu mă gandeam sa fac recenzii tocmai eu. În fine!
Cel mai important, ca să pot simţii cartea, contează cum ajunge ea la mine: refuz recomandările, că de la astea am luat numai ţepe, şi mă concentrez pe a cumpăra, în marea parte a cazurilor.

Şi când aleg una, nu am un singur criteriu: depinde mult de ceea ce sunt eu în momentul respectiv, de starea mea energetică. Însă, las cartea să mă cheme, cu ce poate ea: subiect, titlu, copertă, autor sau povestea autorului, gen literar... etc.


Acum, să vă spun cum a început totul!

Pe Licia Troisi, sincer, am descoperit-o pe Pinterest. Nu ştiu după ce copertă de carte mă uitam şi am dat de ea. Nu coperta cărţii m-a atras, de data aceasta, ci faptul că e scris de o autoare italiană.
Ador sa citesc în italiană, dincolo de faptul că părea să fie o autoare de succes a genului fantasy.

Am căutat ceva detalii pe net (mde, asa sunt eu, uneori trebuie sa"stiu" si autorul), aşa am descoperit că avem şi noi traduse cărţi de-ale ei. Şi am avut, efectiv, cu o dorinţă  din aceea..."vitală"... să îi citesc măcar una din cărţi. Zis şi făcut!
Sosi acasă la mine "Secta Asasinilor", prima din trilogia "Războaiele Lumii Pământene", publicată la Editura Rao!

Evident, electrizata fiind, studiul autoarei a început imediat după ce am descoperit cartea, până să încep să o citesc. Din interviurile de pe YouTube am înţeles cum a început să scrie, cum de a fost publicată de Mondadori (Ohooooo! Mondadori e cât 100 de edituri mari de la noi!), prin ce a trecut să scrie cărţile...
Nu ştiu de ce, dar voiam de pe atunci, să găsesc o rezonanţă cu autorul care vreau să fiu eu! Într-o zi!
Băi, şi când am aflat că are licenţa în astronomie... am zis: " Chiar foarte tare!"
...Pentru ca si eu...stiti... astrologie, astronomie, ufologie...chestii din astea!

Bun! Recunoasterea s-a produs!
Am înţeles de ce o alesesem: pe Licia şi pe cartea ei. Aceasta.  Pentru mine a devenit un "manual de studiu" despre cum se scrie o carte pe 3 storyline-uri. Este mai mult decât un #realfantasy , ci un adevărat manual tehnic. ( Fiecare cu ce îl doare, evident! :) )




Povestea:
 Duble, o ţărână hoaţă, ajunge să devină una dintre asasinii cei mai buni, printr-o întâmplare nefericită din copilărie, care o bântuie toată existenţa.

 Este intens vânată de o Breaslă a Asasinilor pentru a o transforma într-unul fără scrupule, gata să ucidă la ordin. Supravieţuieşte furând sau executând mici crime plătite, cu care îşi cumpără cărţi de botanică, mitologie elfică, magie...

În cele din urmă, cineva o descoperă şi, cu intenţia de a o obliga să se alăture Asasinilor, îi implantează o pecete. Aceasta este, defapt, un blestem extrem de puternic, realizat printr-o "magie interzisă". Încet şi sigur, blestemul o transformă pe tânăra luptătoare într-o fiară care ucidea fără milă.
Ajunge în Breasla Asasinilor doar ca să înţeleagă ce i se întâmplă şi cum să se poate salva, căutând pe cât posibil să rămână ea însăşi, să nu se trădeze că este acolo, printre ei, tocmai ea, cea atât de căutată.
Să poată să fie dizolvat, doar o Jumătate-Elf sau un Mag foarte puternic ar avea puterea şi cunoştinţele să o facă. Un Mag care nu se putea afla in Breasla Asasinilor.
 Evadează, ajutată de un prieten, şi ajunge pe Pământul Apelor, unde spera că magia elfilor să aibă un antidot împotriva blestemului ei. Sau o vindecare.

:) :) (Mai departe scrie in carte, stiti voi.)
Elementele povestirii:
Ce avem în poveste? Asasini, crime, magie, blesteme, poţiuni magice şi elfi. Personaje bine conturate. Numele unora este chiar al unor stele fixe. (Dubhe, este o stea din Constelaţia Ursa Mare) Autoarea, în fond, are o licenţă în astronomie! Nu ne jucăm! :)

Mi-a placut? Recomand?
Da, mult şi foarte mult! Este una dintre romanele fantasy pe care le voi numi, dacă va fi să fie, printre cele mai "de calitate" citite. Şi scrise.

Structura:
Mi-a plăcut extrem de mult gestionarea celor trei storyline-uri (cele trei planuri de acţiune). Din acest motiv vă spuneam că pentru mine este un material de studiu. Mi-a plăcut complexitatea creării unui asemenea outline book.

Nu zic că nu ar fi, dar în tot acest arc de timp, eu nu am găsit o carte scrisă de autor roman care să ştie să încerce măcar să introducă mai multe planuri de acţiune. În general, se limitează numai la o singură story line. Nu mai vorbesc de trei, şi cu atâta măiestrie împletite!
Nu e o laudă gratuită, vă spun sincer!
Se vede, cel puţin eu observ imediat, că este mai mult decât o lucrare: este una proiectată, cu un outline bine făcut, la care s-a muncit!
 Cand votez o carte si un autor, acestea sunt detalii pe care le analizez "in primis". Apreciez cărţile lucrate, muncite, elaborate, fara a fi ingreunate.

 Licia Troisi nu a pierdut niciun detaliu pe parcursul cărţii. Nu rămâi cu întrebări, nu ai chestiuni neelucidate. Personajele sunt conturate clar.
Eh, ai putea sa te incurci in numele lor ( fara sa le confunzi), pana le gestionezi, dar asta se datoreaza si genului literar. Nu avem personaje extrem de multe.
Mă bucur că am găsit o operă care nu a fost scrisă la modul "pe repede înainte". Mi-a părut rău că s-a terminat, dar  nu am avut satisfacţia că "fuse si se duse, acum hai să cumpărăm şi cartea doi"! Am simţit că am petrecut timp în lumea povestită, călătorind prin ea.

Şi acesta este încă un motiv pentru care apreciez o carte şi o consider "bună". Nu îmi lasă sentimentul că o cumpăr pentru puţin timp. Ca apoi îmi rămâne pe raft, nu e o consolare!

O cumpăr pentru compania pe care mi-o oferă:  intensă, constructivă...de calitate!

Licia Troisi este o alegere sigura daca vreti fantasy.

Aveti 470 de pagini. Cu scris mărunt. Coperţi cartonate. Editare şi condiţie grafică excelentă.
 Editura Rao.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta este deosebit de importanta pentru mine. Iti multumesc!