4 ianuarie 2020

Printesa de Ys (Sara Simoni) - O reinterpretare de exceptie a unui mit




Sincer, este posibil sa vorbesc singura, dar am sa o fac oricum!

Stati sa va spun poveste, inainte de legenda!

Cum eram eu prietena cu #AcheronBooks, o editura de prin Italia, plina de carti de fantasy ... Apoi unde e fantezie, e si normal sa fiu eu. Ce credeati, ca ii stiu de cand au luat vin de la tata?...
In fine, stiu si eu ceva italiana si ma tot actualizam cu noile lor aparitii. Atrasa ca musca  de graficele lor de carti!  Pe bune! Numai intrati sa le vedeti!

Acum, parca prin noiembrie 2019, apare coperta asta albastra! 
Si eu sunt praf sunt dupa albastru! 

Nici nu ma interesa cine e Ys, care e povestea cu regatul asta. Stiam doar ca autoarea, #SaraSimoni e o tinerica, ca o vedeam tanara. Parea debutanta.  Despre ea, nimic in plus!
Dar eu voiam sa citesc povestea asta!

Usor, usor, din discutii si prezentari ( nici nu stiu daca are vreun book tailer), am inteles ca este o reinterpretare a unei legende.
Stai asa! Care legenda? Ce mit? Ca eu am studiat mitologie greco-romana pe paine! Stiu tot!
 Nu, de Ys nu stiu dracu' nimic!
Dar nici nu am cautat sa vad ce nu stiu.

Cumparai ebook-ul (de pe Kobo), ca asa imi e mai usor...si il lasai pana acum de Revelion.La dospit.

Nu de alta, dar am tot citit carti si inca mai am vreo 3 noi noute!

Plictisita, incep sa citesc din telefon, ba de pe leptop, din varful patului... Ce sa fac si eu de Revelion mai bun?
Bai, povestea incepe sa ma prinda rau de tot! 

Nici nu mi-am dat seama ca nu ma informasem despre Legenda Insulei Ys, decat dupa ce citisem 250 de pagini, din vreo 337, din cate sunt. Atunci am dat si eu o cautare pe Google.  


Atunci am inteles ca, de fapt, fatuca asta...a lucrat cu maiestrie legenda! Nu doar ca a interpretat-o luand-o de la coada la cap, nu doar ca a bagat magie de m-a facut zob cu tehnicile ei ! 
Serios acum, fara suparare, sa gestionezi o scena de magie, fara sa stii cu ce se mananca...se vede de la o posta! Mai bine nu te bagi, decat sa faci mizilicuri de copii!
Fata asta parea ca vine direct din poveste, direct de pe insula, direct din vremurile acelea, de prin anii 52 I.Hr!


Si acum, las gluma si va spun cu mana pe inima:

Daca vreau o poveste de fantasy...asa o vreau!
Daca vreau o reinterpretare a unei legende/mit...asa trebuie sa arate!
Daca vreau scene de magie...asa trebuie sa fie!

Asta e ce numesc eu o o poveste fantasy!



Imi pare nespus de rau ca nu e tradusa macar in engleza! Sper din inima ca se va intampla vreo minune!
Oricum, eu am sufletul plin de o poveste super bine administrata si o confirmare ca atunci cand sunt pretentioasa cu cartile fantasy, stiu de ce! 

Pentru ca am citit ceva muncit, analizat, creat cu dibacie! 

Asta numesc eu fantasy de calitate! 




Atat! 

Am zis parerea mea! 

PS. Acum trei minute autoarea imi spune ca in mai2020 va fi partea a doua a reinterpetarii. Mda, stiu ca nu bucura pe nimeni, dar sufletul meu e fericit! 
De abia astept! 

Sincer, cartea asta ar putea fi pentru mine un fel  de manual de reinterpetare a unui mit intr-un fantasy de calitate! 


Otilia


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta este deosebit de importanta pentru mine. Iti multumesc!